Single N | Double A

Bonjour fellas! Thank you for your visit and do leave your footprint on my tagboard. *wink


Back to entry

About the owner

Lolipops






Facebook : Adiba
Twitter : Awatif
Blog owner : The Princess


jalan bahagia :')
Sunday, 26 May 2013 | 6:30 am | 4 comments

assalamualaikum and hello uolls :)

diba dah buat apa yang patut, selebihnya diba serahkan semua pada Allah swt. diba tak tahu apa yang akan jadi lepas ni. apapunn, diba redha dengan ketentuan dari-Nya. sampai sini saja apa yang diba mampu tunjuk. bukan diba dah tak sayang, cuma diba rasa awak punn dah naik lemas dengan diba kan? haha. diba tak gomoi awak punn. tapi diba tahu cara diba buat awak lemas kan? so sory yea awak. doakan diba supaya tak buat status serabai tahap gilaa tu lagi okay :) diba punn tengok awak dah happy. tanak ganggu kebahagiaan awak and diba malas nak pertikai apa-apa. hari demi hari, awak makin happy. alhamdulillah, kebahagiaan awak mungkin pada mula buat saya sedih. tapi sekarang tak lagi. kebahagiaan awak tu adalah pemakin semangat diba untuk terus mengorak langkah ke hadapan. awak dah buka mata diba yang diba tak patut jadi macam ni. hidup masing-masing kan? ada jodoh, pergi merantau hujung dunia sekalipunn, last-last tetap bersatu kan. terima kasih awak sebab awak banyak sedarkan diba tentang erti kehidupan yang sebenar. kalau awak tak tinggal diba terkapai-kapai macam ni, mungkin sampai sekarang diba tak mampu belajar berusaha cari semangat yang hilang. hehe. terima kasih tau awak. diba tak mungkin boleh benci awak meskipunn ini yang diba dapat dari awak. awak pernah bahagiakan diba dulu walaupun sekejap. diba hargai semua tu. kasih sayang awak tu ikhlas. sebenarnya, sakit jugak nak buat semua ni, tpi demi awak diba cuba sedaya upaya. juga dengan izin Allah swt diba mampu buat semua ni. syukran ya Allah. 

Hari ini Allah hilangkan matahari, Allah beri guruh dan hujan, setelah penat kita mencari mana matahari, rupanya Allah nak beri kita pelangi indah, Subhanallah... Innallaha ma'ana...

mulai hari ini, tiada lagi adiba yang dulu awak kenal. jangan ditanya mengapa diba lain lepas ni. di ketika diba berada dalam kegelapan, awaklah insan yang berjaya terangi kehidupan ini. namun, cahaya itu mula hilang sedikit demi sedikit. dan diba kembali berada dalam kegelapan. namun, berbakikan nasihat awak, diba cari semula jalan keluar kepada kegelapan yang telah menghantui diba selama ni. akhirnya, alhamdulillah, cahaya tu kini muncul semula walaupun ianya masih dalam keadaan samar-samar. insyaallah ia akan terang semula sebagaimana hidup diba pernah terang sejak awak muncul dalam hidup diba. 

awak, diba cuma nak minta izin dari awak untuk tetap coretkan cerita tentang diri awak dalam belog diba yang tak berapa nak segak ni. cuma dalam belog ni saja diba mampu luahkan apa yang terbuku dalam hati ini. nak berdepan memang tak mungkin lahh kan? katanya diba punn dh tanak ganggu life awak. takan nak jumpa semata-mata nak luahkan benda ni, ye dakk? kat sini jelahh diba mampu nak lepas punn. harap awak tak kesah. awak yang terindah dalam hidup diba. maaflahh sebab smpai sekarang diba masih simpan sisa-sisa kasih sayang awak kat diba. tak tergambar macam mana nak luahkan perasaan ni. hanya Allah yang tahu apa yang diba rasa. ya Allah, terima kasih kerna Engkau berikan aku peluang untuk menikmati saat-saat indah bersama dia. jika diba berpeluang, diba nak lagi rasa nikmat itu. tapi bukan sekarang. diba nak rasa nikmat tu apabila sampai waktu yang tepat untuk diri diba, bersama seseorang yang betul-betul mencintai diri diba seadanya dan dialah yang halal untuk diba. 

NOTA KAKI : Muhammad Farhan bin Zolkarnain, awak pernah cakap yang antara kita ada satu perasaan yang betul-betul kuat yang tak pernah kita jumpa selama ni. hanya Allah yang tahu bertapa kuatnya perasaan ni kan. moga-moga Allah akan makbulkan doa diba yang satu ni :') dan jika hasrat diba ni tak kesampaian, diba mohon agar awak halalkan untuk diba padam segala janji diba dengan awak. 
Cerita Lama ^_^ | Cerita Baru ^_^